Datum
Tijd
19.30 – 21.30 uur
Locatie
ANNE, Veemarktplein 41, Utrecht (loopafstand van Utrecht CS)
Organisator
Energie-U en de Natuur en Milieufederatie Utrecht in opdracht van U-Thuis

 

Hoe organiseer je een collectieve inkoop?

Door middel van collectieve inkoop kunnen schaalvoordelen worden opgedaan. Bijvoorbeeld bij de aankoop van isolatiemateriaal, zonnepanelen en warmtepompen. We gaan aan de slag met de vraag: “Hoe organiseer je een collectieve inkoop?”. Bij dit proces moeten meerdere keuzes gemaakt worden. Zo moet je besluiten wie het gaat faciliteren, je moet verschillende offertes vergelijken, randvoorwaarden en garanties afspreken. En ook belangrijk: hoe ga je zo veel mogelijk deelnemers werven? Zo zijn er nog meer vragen die beantwoord moeten worden om een collectieve inkoop zo succesvol mogelijk te maken. Katrin Larsen van Energierijk Houten en Anton Kiewiet van Zonnig030 hebben beiden al meerdere collectieve inkoopacties opgezet en vertellen er graag over.

Op woensdagavond 12 juni bij ANNE (Utrecht), zullen energie initiatieven u meer vertellen over hun ervaringen. U leert de do’s en don'ts bij het opzetten van een collectieve inkoop en ook hoe Jouw Huis Slimmer kan faciliteren. Vervolgens is er ruimte voor de zaal om vragen te stellen. De sprekers gaan dan in gesprek met de zaal over vraagstukken van huidige projecten of over de manier waarop nieuwe projecten aangepakt kunnen worden. Heeft u een vraagstuk waarmee u graag verder wordt geholpen? Stuur deze dan nu alvast in via a.vanden.berg@nmu.nl.

Programma

19.15 uur Inloop met koffie en thee
19.30 uur Voorbeelden collectieve inkoop van Energierijk Houten en Zonnig030
20.30 uur Pauze
20.40 uur Jouw Huis Slimmer
21.00 uur Samen in gesprek
21.30 uur Afsluiting

Deze bijeenkomst wordt georganiseerd door Energie-U en de Natuur en Milieufederatie Utrecht in opdracht van U-Thuis, het samenwerkingsverband van 15 gemeenten in de regio Utrecht met als doel om energiebesparing bij particuliere bewoners te versnellen.