Draagvlak verwerven voor je ideeën lijkt simpel, maar er komt veel bij kijken. Hoe zorg je voor effectieve communicatie? Hoe maak je ‘naam’? En hoe betrek je nog meer mensen bij jouw initiatief? Lees er meer over in dit kennisdossier.

Wat zet je in een communicatieplan?

Je wilt dorps-/stadbewoners aanspreken om deel te nemen aan je energieproject. Maar hoe pak je het aan? Een communicatieplan kan hierbij helpen. We bespreken 8 punten om op te nemen in je plan.

Lees verder

Doelgroep kiezen: Ledenbestand verjongen en verbreden

De doelgroep zelf aan het woord met tips om je ledenbestand te verjongen. 

Lees verder

Concreet aan de slag met storytelling 

Hoe vertel je mensen die nog niet bij deze burgerenergiebeweging zijn aangesloten het grotere, gemeenschappelijke verhaal? Hoe laat je zie dat de beweging groter is dan alleen jouw lokale energiecoöperatie of initiatief? En welke woorden kiezen we om hen te raken? 

Gebruik deze basis voor jouw verhaal