Draagvlak verwerven voor je duurzame ideeën lijkt simpel, maar er komt veel bij kijken. Hoe zorg je voor effectieve communicatie? Hoe maak je ‘naam’? En hoe betrek je nog meer mensen bij jouw energie-initiatief? Lees er meer over in dit kennisdossier.

Aansprekende basisteksten voor energie-initiatieven

Hoe vertel je mensen die nog niets van energiecoöperaties weten, het verhaal van lokale energie? Hoe zorg je dat ze er warm voor lopen? Gebruik onze basisteksten.

Naar de basisteksten

Doelgroep kiezen: Ledenbestand verjongen en verbreden

De doelgroep zelf aan het woord met tips om je ledenbestand te verjongen. 

Lees verder

Wat zet je in een communicatieplan?

Je wilt dorps-/stadbewoners aanspreken om deel te nemen aan je energieproject. Maar hoe pak je het aan? Een communicatieplan kan hierbij helpen. We bespreken 8 punten om op te nemen in je plan.

Lees verder

In dit dossier: